Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  هر گلي نشانه دفينه نيست.نماد و نشانه ي گنج يابي.نماد و نشانه ي دفينه يابي .اموزش دفينه يابي .دستگاه هر گلي نشانه دفينه نيست.نماد و نشانه ي گنج يابي.نماد و نشانه ي دفينه يابي .اموزش دفينه يابي .دستگاه

مقاله

هر گلي نشانه دفينه نيست

هر گلي نشانه دفينه نيست
هر گلي نشانه دفينه نيست

نماد گل در گنج يابي معمولا داراي تفاسير متفاوتي است اما محتمل ترين تفسير كه اكثر كارشناسان به آن اعتقاد دارند، نشان دهنده مقبره يك زن ميباشد.

البته نوع گل و تعداد گلبرگها و اندازه آنها در تعيين دفينه و مقبره نقش دارد و بايد بدانيم كه هر گلي نشانه دفينه نيست

به عنوان مثال اگر شكل گل و برگها خشن باشد مقبره يا قبر مربوط به يك زن است و اگر ظريف و داراي گل زيبا باشد مقبره يا قبر يك زن است.

هر گلي نشانه دفينه نيست : گل نيلوفر را كه در تمام نقاط تخت جمشيد حجاري شده، مي توان نماد تمدن هخامنشي دانست.هر گلي نشانه دفينه نيست

[caption id="attachment_1935" align="alignnone" width="900"] هر گلي نشانه دفينه نيست[/caption]اين گل كه در اكثر تصويرها در دست شاه و بزرگان ديده مي شود، سمبلي از صلح و دوستي است.

مي توان گفت كه اين گل مهرباني و صلح دوستي ايرانيان را نشان مي دهد. گفته مي شود ۱۲ گلبرگ اين گل ۱۲ ماه سال را نشان مي دهد.

سطح فرهنگ هر قوم با علاقه مندي و استفاده آنان از گل رابطه مستقيم دارد.

تصوير زياد گل ها در تخت جمشيد علاوه براينكه خوشبويي و زيبايي اين مكان را نشان مي دهد، دليلي بر بالا بودن سطح فرهنگ ايرانيان آن زمان تيز است.

چرا هر گلي نشانه دفينه نيست
گل نيلوفر در فرهنگ و تمدن ايران سمبلي است از صلح و صفا و دوستس و در تمامتخت جمشيد نه تنها اين گل بلكه تمام گلهاي ديگر نيز به چشم مي خورد

و اين خودنشان مي دهد كه در اين مكان كاشت اين نوع گل و گلهاي ديگر متداول بوده و اين دليلي است بر فرهنگ غني ايران در ان زمان .

اگر ما فرض بر اين بگيريم كه اين تزئين ( يعني گل نيلوفر) از هنر مصر تقليدي محض است

پس در مورد حيوان گاو چه توجيهي داريم؟(هر گلي نشانه دفينه نيست)
همانطور كه مي دانيم به عقيده ايران باستان و زرتشتيان گاو نخستين حيوان افريده شده توسط اهورا مزدا است و انرا مظهر خير و بركت مي دانستند

و مورد احترام ويژه اي در بين تمام حيوانات ديگر بوده است .

از طرفي در مصر نيزگاو از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است وبراي ان حتي تا حد پرستش منزلت وشأن ويژه اي قائل بوده اند ،

كه نمونه ان گاو آپيس است كه انرا هديه اي از اسمان مي دانستند .

از طرف ديگر حيوان گاو در هند و در اسپانيا نيز از اهميت فوق العاده اي برخوردار است .
ايا درست تر نيست كه ما به جاي اين كه همواره از هنر تقليدي صحبت به ميان اوريم، از هنري نام ببريم كه مربوط به همين سرزمين بوده است

و از زمان گذشته وجود داشته است و اين عناصر مشترك نيز جزو اعتقادات و بينش فرهنگ ايران و مصر است نه تقليد يكديگر از همين مظاهر .

در تخت جمشيد ازانواع تزئينات مختلفي كه هر يك سنبل و نشانه اي محسوب مي شوند استفاده شده است

از جمله اين تزئينات انواع گل هاي متنوعي است كه برخي از انها را مي توان در دست اشراف زادگان و پادشاه مشاهده نمود .

البته اين گلها و شاخ و برگ هاي متعدد با شكل هاي فراوان نيز در اكثر نقاط تخت جمشيد به چشم مي خورد كه بيشتر به عنوان حاشيه بكار رفته اند.

از انواع اين گلها ، گل نيلوفر كه به دليل شباهت بسيار زياد ان همواره انرا تقليدي از هنر مصر دانسته اند ولي در اينجا بايد ياد اور شد

كه در تزئينات تخت جمشيد انواع مختلفي از گل مشاهده مي شود كه البته در مورد گل هاي نمادين نيز نظرات بي شماري ارائه شده است

و حتي ممكن است كه اين گلها در اصل شي باشند كه به عنوان شيشه عطر و يا هر چيز شبيه اين بكار رفته مي شده است .

نكته ديگري كه ذكر ان لازم و ضروري است ان است كه
برخي از عناصر جزء اعتقادات و فرهنگ و رسوم يك ملت محسوب مي شود

و ممكن است همين عناصر همان نقشي را ايفا كنند كه در ملت ديگري ايفا كرده است مانند همين گل نيلوفر .

اگر بپذيريم كه گل نيلوفر در فرهنگ مصر رواج داشته و وارد فرهنگ ايران شده است

پس چه توضيح ديگري در مورد گلهاي مختلف ديگري كه ديده مي شود داريم؟

ايا نه اين كه عملا از اين موارد همواره در هنر تخت جمشيد به عنوان تقليد محض گفته شده است

و همواره مي خواسته اند هنر تخت جمشيد را تحت شعاع هنر ديگر ملل دراورند ؟

البته در اظهار نظر ديگري اين اشكال را گل نمي دانند بلكه با توجه به پيدا شدن شي برنزي

كه شبيه اين گلهاست احتمال دارد كه انها شيشه عطر يا چيزي شبيه انها باشد .

يكي از مشكلات ديگري كه در بررسي هنر ايران زمين كاملا مشهود است
كه باستان شناسان مختلفي كه براي مطالعه ، تحقيق و كاوش به ايران امده از ابتدا هنر مصر ويونان و بين النهرين را مورد مطالعه قرار داده اند

و هنگامي كه به ايران امده اند از هر چيزي به عنوان تقليدي از همان نمونه در معماري كشور ها و ملل ياد شده نام برده اند

البته اين كار از دو حالت خارج نيست :
يا عمدي بوده است و از زيبايي اين هنر ، انقدر به وجد امده اند و معماري خود را پايين تر از هنر ايران ديده اند كه از اين شيوه استفاده نموده اند

كه همواره هنر ايران را تحت شعاع و زير مجموعه اي از هنر ملل ديگر محسوب كرده اند و يا اين كه واقعا اين كار سهوي وغير عمدي بوده است ..

البته قبول حالت اول درست تر است و اگر باستان شناسان از هنر ايران قبل از هنر يونان ، مصر و بين النهرين باز ديد نموده بودند

مطمئنا اوضاع به گونه ي ديگري بود.هر گلي نشانه دفينه نيست

از ديگر مواردي كه همواره باستان شناسان به ان اتكا نموده اند
وجود پيكره ها،تنديسها، مواد تزئيني، زيور الات و….. كه توسط ملل ديگر ساخته و پرداخته شده بوده است و در تخت جمشيد ياد شده است

و انرا دليلي بر تقليد محض تمام موارد هنر ايران در تخت جمشيد دانسته اند .

در حالي كه همه ما مي دانيم و كتيبه هاي مكتوب نيز حاكي از اين مطلب است كه در ان زمان ۲۳ ملت مختلف به ايران باج مي دادند

و كشور هاي مختلف در زير سلطه ايران بوده اند و اين امر در تالار اپادانا نيز به صورت حجاري نوشته و شكل داده شده است

و اين موارد در اصل هدايا و پيشكشي هايي بوده است كه توسط نمايندگان همان ملل به دربار ايران فرستاده شده است و در خزانه نگهداري شده است .

هنر هاي فرعي هخامنشي مانند نقره سازي ، لعاب كاري، زرگري، منبتكاري، ريخته گري، بافندگي فرش و پارچه ، مرصع كاري در اوج كمال بوده است

و بعنوان تحفه هاي گرانبهايي به نقاط دور دست صادر مي گرديده است .

نمونه بارز انرا مي توان فرش پازيريك دانست كه در ناحيه جنوب سيبري بدست امده كه اين فرش در ايران بافته شده است و به شاه سكايي هديه داده شده بود .

لازم است عين سخن راني مايكل رُف را در مورد حجاري تخت جمشيد ذكر كنيم :
هر گلي نشانه دفينه نيست

حجاران تخت جمشيد از هر مليتي كه بوده اند ازادي نا چيزي براي بروز ابتكار در كارشان داشته اند انها فقط به طور دقيق انچه را

توسط طراحان طرح شده بود است اجرا مي كردند و به طور معمول از ان طرحها پيروي مي كرده اند

ريشه موضوعاتي كه روي نقوش برجسته نقش شده است نمي تواند مليت صنعتگراني را كه انرا حك كرده اند به ما بگويد ،

مطلبي كه بعضي از دانشمندان مطرح كرده اند ، ولي به جاي ان سابقه طراح را روشن مي سازد .

تحقيقات انجام شده بر روي اصل موضوعات نقش شده در تخت جمشيد نشان مي دهد.

كه ان نقش ها از سنت هاي هنري بسياري به وام گرفته شده است كه مهمتر از همه نقوش برجسته س دوران اوليه هخامنشي در شوش ،

پاسارگاد و بيستون بوده است ، و موضوعي كه به همين اندازه اهميت دارد نفوذ هنر بين النهرين ، بابل و اشور است ظاهرا اين طور به نظر مي رسد

كه هنر مصري، يوناني، فينقي، عيلامي،مادي، اورارتويي و سكايي به طور مستقيم يا غير مستقيم در خلق سبك تخت جمشيد اثر داشته است .

حتي اگر بتوانيم به طور دقيق مشخص كنيم ، هنوز هم بايد بپرسيم چرا بعضي موضوعات مورد قبول قرار گرفته و بعضي ديگر رد شده اند .

مادگارت روت در اين اواخر اظهار نظر كرده است كه اين طرز انتخاب برنامه اگاهانه اي از تبليغات سياسي را كه به وسيله شاه ايران اتخاذ مي شده است

تصور ميكند.هر گلي نشانه دفينه نيست

شركت گوهر باستان
شركت گوهرباستان سالهاست در كنار شماست و با تلاش فراوان سعي در ارائه بهترين خدمات را دارد.

گوهرباستان يكي از بزرگترين شركت هاي خاورميانه در زمينه واردات،تهيه و توزيع قطعات الكتريكي مي باشد. هر گلي نشانه دفينه نيست

اين شركت به سبب حق تجارت بين المللي خود ميتواند هر قطعه، دستگاه و وسيله ايي كه به سيستم كاري خود مرتبط مي باشد.

شركت گوهر باستان با ارائه مشاوره و فروش و تعميرو ارتقا و معاوضه انواع فلزياب ارسال كاتالوگ رايگان در زمينه محصولات فلزياب

،طلاياب،گنجياب،تاسيساتي زمين شناسي و معدن يابي با تكنولوژي كشورهاي پيشتاز آماده خدمت رساني در تمام نقاط ايران مي باشد .

هر گلي نشانه دفينه نيست

مناسب ترين قيمت
با خريد از شركت گوهرباستان تا سقف ۵۰% براي هر محصول در هزينه هاي خود مي توانيد صرفه جويي كنيد .

هر گلي نشانه دفينه نيست

آموزش رايگان
تمام محصولات شركت گوهرباستان در هنگام تحويل ، آموزش و تست خواهد شد

.همچنين خريداران عزيز ميتوانند تا زمان آموزش كامل ، با دستگاه فلزياب در حضور مهندسين تمرين و سوالات

خود را مطرح نمايند تا زماني كه اپراتور شوند.

هر گلي نشانه دفينه نيست

تكنولوژي روز دنيا
تجهيزات گوهرباستان با قطعات و كاركرد فوق العاده

هر گلي نشانه دفينه نيست

خدمات پس از فروش :
بعد از اطمينان از اصالت و سالم بودن فلزياب حتما اين به اين نكته توجه كنيد كه شركتي كه فلزياب را از

آن خريد ميكنيد داراي خدمات پس از فروش باشد تا در صورتي كه بعد از خريد احتياج به قطعه و يا آموزش

داشتيد بتوانيد با شركت مورد نظر تماس بگيريد و يا حتي بتوانيد فلزياب خود را ارتقا دهيد . هر گلي نشانه دفينه نيست

پس از انتخاب فلزياب مورد نظر ما در سريع ترين زمان ممكن سفارش شما را در هر كجاي ايران باشيد به شما خواهيم رساند.

تمامي محصولات اين شركت داراي گارانتي پشتيباني و خدمات پس از فروش مي باشد.هر گلي نشانه دفينه نيست

خدمات پس از فروش شركت فلزياب گوهرباستان از قبيل پاسخ گويي تلفني و حضوري به مشتريان براي رفع اشكال در كار كردن

اپراتور با دستگاه يا مشاوره در زمينه هاي ديگر

ارسال فلزياب و طلاياب به تمامي نقاط كشور پس از انتخاب فلزياب مورد نظر ما در سريع ترين زمان ممكن سفارش شما را در

هر كجاي ايران باشيد به شما خواهيم رساند.

هر گلي نشانه دفينه نيست

 

براي مشاوره رايگان در مورد علائم ونشانه ها و خريد و فروش فلزياب ها با كارشناسان شركت گوهرباستان در تماس باشيد.

آدرس كانال تلگرام محصولات و ليست قيمت محصولات : goharbastan@

تلگرام كارشناس آثار و نشانه ها : karshenasgoharbastan@

شماره تماس كارشناس آموزش فلزياب، خريد فلزياب و تعميرات فلزياب : 09134442721 مهندس رجايي


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/28 ساعت: ۱۲ توسط:felezyabbastan :